Ugovor o prodaji 62,09% kapitala u kompaniji Kontejnerski terminal i generalni tereti turskom Global Portsu, potpisan je juče u Podgorici. Crnogorska Vlada prodala je turskoj kompaniji 42,72 miliona akcija KTGT po cijeni od 18,89 centi za dionicu ili za ukupno oko 8,07 miliona eura. Ugovor su potpisali predsjednik Tenderske komisije za privatizaciju Branko Vujović i izvršni direktor Global Ports Holdinga Saygin Narin. Nakon potpisivanja ugovora se očekuje još i zaključenje transakcije, koje bi trebalo da uslijedi do kraja godine nakon uplate sredstava i usvajanja u parlamentu koncesionog ugovora za privredno korišćenje lučkih terminala u Luci Bar, koji je Vlada nedavno usvojila. Global Ports bi od Nove godine mogao preuzeti upravljanje KTGT-om.
Ugovor o prodaji 62,09% kapitala u kompaniji Kontejnerski terminal i generalni tereti turskom Global Portsu, potpisan je juče u Podgorici.
Crnogorska Vlada prodala je turskoj kompaniji 42,72 miliona akcija KTGT po cijeni od 18,89 centi za dionicu ili za ukupno oko 8,07 miliona eura.
Ugovor
Ugovor su potpisali predsjednik Tenderske komisije za privatizaciju Branko Vujović i izvršni direktor Global Ports Holdinga Saygin Narin.
Vujović je objasnio da se nakon potpisivanja ugovora očekuje još i zaključenje transakcije, koje bi trebalo da uslijedi do kraja godine nakon uplate sredstava i usvajanja u parlamentu koncesionog ugovora za privredno korišćenje lučkih terminala u Luci Bar, koji je Vlada nedavno usvojila.
- Naš partner Global Ports bi od Nove godine mogao preuzeti upravljanje KTGT-om – naveo je Vujović.
Prema njegovim riječima privatizacioni proces karakterisala je dosta složena procedura, jer je paralelno sa tenderskim postupkom trebalo usaglasiti koncesioni ugovor između KTGT i lučke uprave u vezi sa davanjem koncesije na period od 30 godina.
- Cilj privatizacije je bio da dobijemo strateškog partnera koji ima sposobnost da obezbijedi investicije, koje su neophodne KTGT-u, radi poboljšanja kvaliteta i povećanja obima usluga, s namjerom da Luka Bar u perspektivi postane distributivni i logistički centar i industrijska luka koja će obezbijediti promet svih roba iz zaleđa Balkana – kazao je Vujović.
On smatra da će investitor na korektan način rješavati socijalne probleme i plaćati koncesione naknade.
- Ugovor znači proširenje ekonomske saradnje Crne Gore i Turske, ne samo u oblasti ekonomije, već i ukupno dobrih odnosa između dvije države i podsticanje stranih investicija – dodao je Vujović.
Planovi
Narin je kazao da su radili na tom projektu godinu i po, kao i da imaju velike planove za Luku Bar.
- Želimo da proširimo Luku Bar, da učinimo da ona bude jedna od najvećih u regionu, da ne služi samo Crnoj Gori već i državama regiona, Srbiji, Bosni i Hercegovini i drugim – precizirao je Narin.
On je naveo da bi, u skladu sa ugovorom, njihova investiciona obaveza trebalo da se implementira u naredne tri godine, ali da planiraju da ih realizuju i prije isteka tog perioda.
- Vjerujemo u Crnu Goru i njenu privredu, vjerujemo da kako crnogorska privreda bude rasla, rašće i Luka Bar, a kako se to bude dešavalo takođe će uticati na crnogorsku ekonomiju – rekao je Narin.
Potpisivanju su prisustvovati ministar saobraćaja i pomorstva Ivan Brajović i ambasador Turske u Crnoj Gori Mehmet Niyazi Tanilir.
KTGT je kompanija koja je Odlukom Vlade iz 2008. godine izdvojena izLukeBar, a samostalno posluje od 1. oktobra 2009. godine.
Ulažu 13,5 miliona eura u restrukturiranje
U roku od tri godine Global Ports treba da realizuje investiciona ulaganja u restrukturiranje kompanije u ukupnom iznosu od 13,5 miliona eura. Global Ports je preuzeo obavezu da u periodu od pet godina nakon faze restrukturiranja realizuje dodatni investicioni program vrijedan 7,6 miliona eura i socijalni program na način kako je to predviđeno kolektivnim ugovorom, te da za njegovu realizaciju obezbijedi iznos od 6,5 miliona eura. Navedeno je da Global ports namjerava da razvije portfolio proizvoda, koji uključuje usluge kontejnerskog pretovara i kontejnerskog održavanja, skladištenje u hladnjačama i poslove intermodalnog operatora kontejnerskog tereta, a ispitaće i mogućnost razvoja kruzing biznisa, na osnovu bogatog iskustva iz te oblasti.
Upravljaju sa tri vodeće luke u Turskoj
Saopšteno je da je kompanija Global Ports Holding jedinstvena lučka grupa i operator u Turskoj. Trenutno upravlja sa tri vodeće komercijalne i kruzing luke, od kojih u jednoj posluje i kontejnerski terminal. Od 2003. godine Global Ports je razvio portfolio najvećeg lučkog operatora u Turskoj, sa 50 odsto tržišta kruzing luka prema broju putnika. Kompanija se kotira na berzi u Istanbulu i posluje u okviru grupacije Global Investment Holdings koja, osim lučke djelatnosti, posjeduje diversifikovani investicioni portfolio u sektorima energetike, finansijskih usluga i nekretnina.